În mediul online de astăzi, chatbot-urile au trecut de la trend, la mainstream. Ce sunt chatbot-urile și, mai ales, cum îți pot ajuta brandul, îți povestesc pe larg specialiștii Digital-T Agency în articolul care urmează.
Ce sunt chatbot-urile?
Un chatbot este un program automat, creat pentru a simula conversația umană. Sigur ai avut deja câteva asemenea întâlniri. De cele mai multe ori ia forma unei ferestre de mesagerie care-ți vine în întâmpinare când navighezi pe un site: de la site-uri de agenții de turism, la site-urile companiilor de telefonie mobilă, magazine online sau bănci, puține branduri nu includ un chatbot în strategia lor de comunicare. Te întâmpină cordial și te ghidează, cu ajutorul unor întrebări și răspunsuri prestabilite spre informația dorită. Vei observa, desigur, că răspund rapid și oferă numeroase opțiuni de a continua conversația. Cuvântul cheie care le caracterizează este eficiență. În prezent, 3 din 4 consumatori se așteaptă să întâlnească un chatbot în momentul navigării pe un site.
Care sunt principalele beneficii ale chatbot-urilor?
● Umanizează brandul
Sună paradoxal, nu? Cum poate umaniza un robot? Un chatbot te poate ajuta să-ți prezinți compania clienților care îți vizitează site-ul pentru prima dată. Este primul punct de întâlnire între brand și consumator și este mult mai personală decât o conversație, să zicem, pe mail. Personalitatea chatbot-ului are de asemenea o influență uriașă asupra experienței utilizatorului și este un factor decisiv de interacțiune. Chatbot-ul poate împrumuta toate trăsăturile și tone of voice-ul brandului tău. Nu uita că poți personaliza nu doar conversația, ci și numele și imaginea de avatar. Acestea sunt nu doar elemente cheie, ci și o continuare logică a brandului.
● Available 24/7
Nu-i așa că ți-ar plăcea să fii în contact continuu cu utilizatorii tăi? Să nu pierzi nicio șansă de a transforma un vizitator în client? Chatbot-urile sunt oricând disponibile. În weekend sau în timpul orelor târzii din noapte, pot răspunde la sute, mii, zecii de mii de întrebări fără a fi copleșite. În plus, dacă există întrebări care nu pot fi cuprinse în schema unui chatbot, există oricând posibilitatea ca utilizatorul să fie îndrumat spre un reprezentant uman. În timpul orelor de program, chatbot-ul poate integra funcția de conversație umană.
● Ajută la creșterea vânzărilor
Transmiterea de informații și oferte la momentul potrivit poate duce la creșterea semnificativă a șanselor finalizării unei vânzări. Un chatbot te poate ajuta să realizezi acest lucru. Poate ghida utilizatorul spre magazinul online, spre o anumită reducere sau spre un tip de produs potrivit cerințelor transmise în timpul conversației. Studiile din domeniu au arătat că un chatbot poate crește vânzările cu până la 60%, mărind timpul de răspuns, în medie, de trei ori față de un răspuns uman. De asemenea, poate crește satisfacția utilizatorilor cu peste 20%.
● Analizezi comportamentul consumatorilor
Un alt avantaj major al chatbot-urilor este insight-ul pe care ți-l oferă asupra comportamentului audienței tale. Poți afla informații prețioase și contura strategia de business în funcție de întrebările și produsele des menționate în conversațiile cu chatbot-ul. Îți poți optimiza conținutul ținând cont de principalele cerințe sau probleme ridicate. De asemenea, poți strânge date importante legate de portofoliu și stocuri, pentru a-ți adapta strategia de achiziție: prioritizezi produsele sau serviciile cu cerere ridicată, regândești produsele menționate mai rar.
● Feedback instant
Gândește-te la un chatbot ca la un cârlig instant prin care ˮagăți audiențaˮ. Mailurile sau apelurile telefonice vin însoțite de un timp de așteptare, dar un chatbot poate comunica ACUM, în special atunci când este vorba de întrebări legate de stadiul comenzii sau produse aflate în stoc.
● Îmbunătățesc căutarea de informații
Chatbot-urile pot fi implementate multi-platformă, atât pe website, cât și pe canalele de social media pentru a oferi utilizatorilor opțiuni complete și mereu prezente de contact. Astfel vei îmbunătăți modul în care audiența ta poate căuta și afla informații despre produsele și serviciile tale. În plus, un chatbot poate segmenta cantități mari de date și informații pentru a oferi răspunsuri rapide.
● Aplicabilitate variată
Dacă te gândești că un chatbot nu este potrivit website-ului tău, suntem aici să te contrazicem argumentat. Universitatea din Viena, de exemplu, a implementat un chatbot prin care oferă studenților informații legate de înscriere. Chatbot-urile au o aplicabilitate extrem de versatilă, fiind pretabile pentru o serie largă de industrii: turism, energie, finanțe, comunicații, e-commerce, educație, medicină, imobiliare și multe altele.
Echipa Digital-T Agency știe nu doar care sunt beneficiile chatbot-urile, dar și cum să implementeze cea mai bună strategie pentru brandul tău. Suntem aici să construim împreună o lume digitală mai bună, în care rata de conversie depășește toate așteptările. La un click distanță.