Relaţiile dintre un brand şi comunitatea lui se bazează foarte mult pe aceleaşi “ingrediente” pe care se bazează şi relaţiile dintre oameni: interese comune, interacţiune constantă, comunicare prietenoasă şi storytelling.
Cu cât un brand reuşeşte să se apropie de targetul lui într-un mod autentic, pe care audiența să-l interpreteze ca pe o interacţiune valoroasă, demnă de repetat, cu atât brandul are şanse mai mari să se poziţioneze printre preferinţele utilizatorului. În acest context, relaţia poate să crească în beneficiul amândurora. Iar toate materialele ce converg spre această direcţie, de la postări de social media ce povestesc cum a început compania până la tutoriale explicative de YouTube, pot fi considerate content marketing.
Pe scurt, ce este content marketing?
Content marketing este procesul de publicare constantă a conținutului pe care publicul dorește să îl consume. Brandurile generează conţinut pe website-urile şi pe canalele social media pe care le deţin, iar în funcţie de feedback-ul direct sau indirect al publicului, ajustează în timp real următoarele formate şi mesaje.
Ce nu este content marketing? Nu este un conţinut oarecare, ci unul orientat către client, ce răspunde întrebărilor importante, dar şi nevoilor și provocărilor acestora. Content marketing se bazează pe o strategie de conţinut creată pe baza insight-urilor despre publicul ţintă, iar toate materialele dezvoltate trebuie să funcţioneze independent, dar şi să se completeze reciproc într-un mod coerent.
Pe ce trebuie să se bazeze content marketing?
1. Să adauge valoare. Conţinutul trebuie să fie nu doar relevant publicului ţintă, dar şi util, fără generalităţi şi informaţii vagi sau expuse pe jumătate. Utilizatorii trebuie să afle ceva nou, care să răspundă întrebărilor pe care le aveau la începutul materialului.
2. Să poziţioneze brandul ca autoritate în domeniu. Un conţinut complet, foarte bine informat, cu teorie explicită şi exemple relevante va îmbunătăţi percepţia publicului asupra brandului şi-l va poziţiona cu uşurinţă ca autoritate în domeniu.
3. Să fie strategic. Chiar dacă brandul tău are ca produs principal vinul, nu trebuie să te avânţi şi să scrii despre vin la întâmplare. Toate materialele, în orice format, trebuie realizate pornind de la gama de produse şi nevoile şi dorinţele publicului țintă. În plus, materialele trebuie să ţină cont şi de etapa utilizatorilor în buyer’s journey, dar şi de modul cum se leagă de mesajele anterioare şi cele ce urmează a fi publicate.
4. Să includă formate relevante. Brandul trebuie să se afle acolo unde este şi targetul lui. Dacă majoritatea publicului țintă se află pe YouTube, e momentul să dezvolţi conţinut video, care să ajungă uşor şi rapid la oamenii cu care doreşti să interacţionezi. Dacă ai un produs al cărui beneficiul dominant este unul vizual, accentul ar trebui să cadă pe Instagram şi pe fotografii profesionale ce surprind toate ipostazele produsului.
5. Să respecte reguli de UX/UI. Nu doar mesajul şi formatul sunt importante în dezvoltarea şi implementarea unui proces de content marketing, ci şi modul cum sunt expuse informaţiile. Într-un context hipercompetitiv cum este digitalul, e important ca toate materialele tale să fie atractive din punct de vedere estetic şi să fie uşor de parcurs. Pentru noţiuni ca white space, ierarhizare, familii de fonturi sau tipuri de elemente grafice, include un specialist în procesul de selecţie.
6. Să includă storytelling. Atenţia utilizatorului este limitată. Aşa că, atunci când textul este expus tehnic şi nu produce emoţie, e posibil ca utilizatorului să nu empatizeze foarte mult cu brandul, mai ales dacă subiectul ar trebui prezentat într-un mod cât mai uman. Structurează mesajul în mod atrăgător, folosind expresii potrivite targetului tău, care să facă parcurgerea materialului mai uşoară.
7. Să încurajeze utilizatorul spre următorul pas în user’s journey. Chiar dacă mesajul de vânzări ar trebui infiltrat subtil în materialul creat, e important ca, la finalul lui, utilizatorul să ştie ce trebuie să facă mai departe. Include un CTA persuasiv, dar nu acapara textul cu mesaje agresive.
Care sunt beneficiile content marketing?
1. Maximizarea apariţiilor organice în căutări. Până la 93% din ciclurile de cumpărare pornesc de la un motor de căutare. În plus, potrivit tot Kuno Creative, 51% din consumul de conținut provine din căutarea organică, astfel încât marketingul de conținut este o modalitate excelentă de a construi o conștientizare organică. Dacă materialele sunt realizate cu atenţie pentru detalii, iar Google consideră conţinutul tău valoros, atunci va ocupa un loc înalt în motoarele de căutare.
2. Îmbunătăţirea credibilităţii brandului. Principalul scop al content marketingului nu este să vândă direct, ci să creeze relaţii cu comunitatea. Prin oferirea unor informaţii valoroase în mod gratuit, încurajezi încrederea publicului, iar aceasta este un element de bază în pasul următor al vânzărilor.
3. Economisirea bugetului. Promovarea content marketingului ar trebui să facă parte dintr-o conversație naturală cu clienții actuali și potențiali, să fie relevantă pentru interesele și comportamentele acestora și să construiască o poveste credibilă. Iar dezvoltarea unor astfel de materiale consta majoritar în redactarea şi executarea vizuală, ceea ce de cele mai multe ori presupune un buget mult mai mic decât cel al unei campanii publicitare de performance sau o reclamă cu mesaj de vânzare la TV sau offline.
Cum dezvolţi o strategie de content marketing?
1. Defineşte-ţi misiunea, scopul și obiectivele. Cine este publicul tău, cum îl poţi determina să cumpere produsele şi serviciile tale şi ce metrici poţi folosi pentru monitorizare?
2. Înțelege-ți publicul. Trebuie să îţi identifici publicul ţintă, astfel încât să știi ce îi provoacă și ce îi motivează pe cei din comunitatea ta. Cunoscându-le comportamentul pe website-ul tău, vei putea realiza şi un flow cu declanşatori care să trimită automat anumite mesaje.
3. Determină-ţi prioritățile. Ce formate și ce canale de conținut ar trebui să fie prioritare pe baza preferințelor targetului tău? Nu uita că trebuie să publici conținut în mod continuu, pentru a avea credibilitatea şi a genera impact.
4. Elaborează detaliile: Pașii anteriori configurează parametrii. Acum este timpul să pregăteşti un plan de acțiune, să defineşti elementele esențiale, cum ar fi cuvintele cheie, generarea de subiecte, utilizarea rețelelor sociale, promoțiile legate de momentele importante pentru brandul sau industria ta și crearea unui proces de publicare.
5. Începe să creezi conținut: Cu toate piesele la locul lor, este timpul să execuţi strategia.
Află totul despre content marketing şi ia-ţi partenerii potriviţi pentru a-l implementa. La Growth-Agency te aşteptam cu informaţii suplimentare şi oferte personalizate pentru afacerea ta.