De ce sa incluzi
email marketing-ul
în strategia ta




28.04.2021
 



De ce sa incluzi email marketing-ul în strategia ta

Chiar dacă email marketing-ul pare o tactică învechită, 9 din 10 companii mici o folosesc pentru a distribui conținut organic, iar media ROI-ului estimat este de 42 de dolari câștigați pentru fiecare dolar cheltuit. În acest context, email marketing-ul își dovedește eficiența și rămâne unul dintre instrumentele principale în promovarea online.

Dacă și tu intenționezi să incluzi email marketing în mixul tău strategic, e momentul perfect. Transformarea digitală a unui brand presupune o abordare holistică, iar email marketing-ul te va ajuta să automatizezi o parte dintre task-uri, să segmentezi mai bine targetul pentru ca fiecare tip de audiență să primească un mesaj personalizat persuasiv și să aplici tehnici legate de conținut într-un mediu în care probabilitatea de a fi citit este foarte mare. Dar concret, de ce îți recomandăm să incluzi email marketing în strategia ta?

Email marketing 1. Segmentezi smart

Segmentarea presupune împărțirea abonaților la e-mail în segmente mai mici pe baza unor criterii prestabilite. Astfel, poți îmbunătăți relevanța conținutului pentru fiecare tip de target, în funcție de anumite repere specifice pentru industria sau brandul tău. Evitând un mesaj mainstream, poți crea mai ușor conexiuni cu audiența și poți simplifica user’s journey spre achiziție.

Indiferent dacă activezi în B2B sau B2C, poți segmenta cu ușurință aproape în orice tool de email marketing. Dintre tipurile de segmentări pe care ți le recomandăm, primele două sunt:


  • Segmentarea geografică - dacă ai un eveniment care se desfășoară doar în București, principalul grup căruia te adresezi va fi unul local, care va avea mijloacele de a ajunge rapid și ușor acolo. Același lucru este valabil dacă desfasori o promoție disponibilă doar într-un anumit magazin, iar tu poți anunța strict lead-urile din acea zonă;
  • Segmentarea în funcție de comportament - criteriul de care trebuie să ții cont în această situație este comportamentul utilizatorilor în mediile ce aparțin business-ului tău. Un lead aflat în stadiul de SQL va primi un mesaj diferit de altul care abia se familiarizează cu brandul; însă modul cum definești fiecare stadiu prin care trece un utilizator depinde de tine și de strategia ta de vânzări;

Prin segmentarea bazei tale de date și trimiterea unor emailuri personalizate, te asiguri de relevanța mesajelor tale și de asigurarea șansei că utilizatorii vor ști și vor putea iniția acțiunile pe care le aștepți de la ei.



Automatizezi

Automatizarea email marketing-ului înseamnă trimiterea automată a unui anumit tip de email în funcție de un program prestabilit sau la declanșarea prin anumite acțiuni. Printre ocaziile declanșatoare se numără:


  • E-mailuri de bun venit / integrare / familiarizarea cu produsul sau serviciul tău;
  • E-mailuri de coșuri abandonate;
  • Vouchere sau cupoane speciale;
  • E-mailuri importante (zile de naștere, date de înscriere, repere specifice);

Marele merit al automatizării este că eliberează timpul echipei pentru sarcini mai importante din punct de vedere strategic sau creație. În plus, când există niște criterii bine stabilite, iar emailurile se trimit automat, se evită și erorile umane.


Asiguri vizibilitatea

Recomandarea noastră nu este să te rezumi la email marketing. Din contră, un mix cu social media va fi întotdeauna recomandat. Însă comparate, email marketing-ul oferă mai multă vizibilitate organică brandului tău. Într-un feed cu sute de update-uri colorate și agresive, utilizatorul are șanse mici să treacă de zgomotul internetului și să se oprească asupra mesajelor tale din social media. Cu email marketing, însă, odată abonat, lucrurile se schimbă. Când mesajul ajunge direct în spațiul lui privat, în care concurența nu este mare, iar interesul este confirmat, are mai multe șanse de a fi parcurs.

În acest moment, e crucial modul cum ai structurat și expus grafic mesajul. Dacă ierarhizarea, formularea și CTA-ul reușesc să atragă atenția utilizatorului în mod pozitiv, următorul pas în user’s journey e aproape asigurat.


Economiseşti buget

Email marketing-ul este ușor, eficient și ieftin. Asta înseamnă că poţi ajunge la un număr mare de potenţiali clienţi cu un cost infim pe mesaj. Fie că dezvolţi o comunicare structurată într-un mesaj mai lung sau anunţi scurt un eveniment sau o promoţie, bugetul investit într-o campanie de email marketing va fi întotdeauna mai mic decât pe majoritatea celorlalte canale. Pentru business ownerii cu buget mic, acest lucru îl face o alegere mai bună decât canalele tradiționale precum TV, radio sau direct marketing.

Alege-ţi cu atenţie furnizorul de servicii de email marketing. El oferă diferite opţiuni de segmentare pentru nişa ta de clienţi, asigură livrarea și oferă rezultate practice. Majoritatea problemelor de livrabilitate sunt asociate cu listele de e-mail, dar furnizorul potrivit te poate ajuta să rezolvi multe dintre aceste probleme oferindu-ţi o listă de adrese IP bine monitorizată.

Platforma de e-mail pe care o alegi joacă un rol major în determinarea sumei de bani pe care o cheltui pentru marketingul prin e-mail. Va trebui să te concentrezi asupra cerințelor tale și să cauți opțiunile disponibile pentru a face cea mai bună alegere. Este recomandat să alegi un furnizor care să permită executarea unei strategii de eliminare a abonaților care au stagnat o perioadă lungă de timp.

Câteva sfaturi legate de bugetarea campaniilor de e-mail marketing?

  • Alocă 16% din bugetul total de marketing pentru marketing prin e-mail și construieşte strategia pe baza abonaţilor care s-au înscris la newsletter-ul tău în ultimii doi ani;
  • Jonglează între template-urile de e-mail reutilizabile și cele unice pe baza nevoilor tale și investeşte în consecință;
  • Utilizează instrumente de testare pentru a măsura performanța campaniilor tale de e-mail. Ajută la identificarea lacunelor, dar ajută și la obținerea celui mai bun ROI;
  • Notează-ţi cerințele pentru a afla cea mai bună opțiune de furnizor de e-mail marketing pentru business-ul tău;

Încurajezi iniţiativa

E-mail marketing poate fi o tactică grozavă pentru a încuraja acţiunile posibililor clienţi. Fie că direcţionezi utilizatorii spre site-ul tău, le reaminteşti de o comandă lăsată în coş, le prezinţi un produs complementar sau chiar facilitezi achiziţionarea unui serviciu sau produs direct prin e-mail, ai o mulţime de variante de acţiuni pe care le poţi stimula cu ajutorul unui mesaj potrivit, relevant, bine structurat, cu un CTA clar, livrat prin e-mail.

Recomandarea noastră este să te rezumi la o singură acţiune principală pe care s-o încurajezi printr-un e-mail pentru a nu deruta utilizatorul. Nu trimite comunicări cu intenţia de a determina posibilul client să mai adauge un produs complementar în coş, dar să-și completeze un sondaj de opinie. Vei dilua ambele mesaje şi vei deruta cititorul. Concentrează-te pe o singură acţiune şi dezvolta atât ca mesaj, cât şi grafic, cea mai bună structură pentru a fi cât mai persuasiv, fără a expune în mod agresiv CTA-ul.

Măsori rezultatele

Ca orice tool digital, email marketing-ul îţi oferă posibilitatea să măsori rezultatele campaniilor tale. Asta îţi permite să îţi ajustezi strategia în timp real şi să faci A/B testing cu diferite elemente care pot influenţa performanța campaniilor.

Dintre cele mai importante repere de măsurare, se numără:

  • Delivery rate

  • Delivery rate arată numărul de persoane care au primit mesajul tău prin email. Această valoare este principalul punct de plecare al campaniei tale de e-mail și este o valoare excelentă pentru a monitoriza puterea listei de e-mailuri.

    O rată de livrare ridicată înseamnă că te afli în publicul dorit. O rată de livrare scăzută înseamnă că trebuie să lucrezi la construirea unei liste de abonaţi. O modalitate ușoară de a crește dimensiunea listelor tale de subscriberi este să introduci pe site-ul oficial al business-ului tău un formular de înscriere care să genereze conversii. Dacă eşti de părere că nu afectează, poţi dubla acest formular pe mai mult de o pagină.

  • Open rate

  • Odată ce emailul tău a ajuns în inboxul clienţilor, următoarea provocare este că ei să-l deschidă. La asta se referă open rate. În prima etapă, ceea ce va declanşa dorinţa lor de a citi mesajul tău este subiectul pe care l-ai ales să se afişeze în inboxul lor. El trebuie să atragă atenția cititorului și să fie relevant pentru utilizator pentru a determina posibilul client să treacă la pasul următor.

    O modalitate de a te distinge de competiție este să folosești numele unei persoane pentru a trimite o campanie prin e-mail, mai degrabă decât să folosești numele companiei tale. În plus, statisticile arată că este mai probabil să fie citite subiectele cu mai mult de 25 de caractere decât cele cu mai puțin de 25 de caractere.

  • Click through rate

  • Click through rate se referă la numărul abonaţilor care au primit, au deschis şi au dat click pe CTA-ul pe care l-ai inclus în campania ta. Acest lucru depinde în mare parte de conţinutul pe care l-ai dezvoltat şi de relevanţă lui pentru public. Cu cât ai segmentat mai bine targetul şi ai personalizat mesajul astfel încât posibilii clienţi să rezoneze cu el, cu atât şansa ca ei să apese butonul pe care l-ai inclus în comunicare este mai mare


Află mai multe despre email marketing de la colegii noștri din Growth Agency și completează-ți strategia cu informații esențiale pentru reușita campaniilor tale. Te așteptăm cu proiectul tău!