Ce trebuie să ştii înainte
să creezi o pagină de brand
în social media




14.04.2021
 



Ce trebuie să ştii înainte să creezi o pagină de brand în social media

În era digitală, social media nu mai este doar un element “nice to have” în mixul tău de marketing, ci o parte esențială a strategiei de a crea reputație, credibilitate, popularitate și autoritate pentru brandul tău. În plus, social media este și cel mai accesibil mod de a menține relația directă cu comunitatea, funcționând atât ca mediu de promovare, dar și drept canal de client service. Cu atâtea beneficii budget-friendly și ușor de implementat, rămâne o singură întrebare: ce culoare va avea cover photo?

Lăsând gluma deoparte, înainte să-ți lansezi brandul în social media, trebuie să urmezi câțiva pași fundamentali. Începe cu un research exhaustiv despre targetul tău și modul cum consumă el conținut social media, apoi folosește aceste insight-uri pentru construirea unei strategii de content și performance care să susțină și să dea amploare mesajului tău. Nu neglija nici trendurile momentului. Ele pot fi cheia spre o postare virală sau una care să stabilească brandul tău ca top of mind în percepția audienței tale.


social media brand

Etapa 1: target research
Social media este utilă în măsura în care îți construiești prezența online pe un canal unde se află publicul tău țintă. Nu prioritiza canalele momentului: TikTok s-ar putea sa fie irelevant pentru o companie de consultanță juridică. Cercetează mai bine unde se află audiența căreia vrei să te adresezi și începe cu unul sau două canale cărora să le dedici întreaga ta energie. Un punct de plecare poate fi și studiul competiției directe: ea pe ce canale comunică? Ce mesaje lansează? Cum reacționează publicul la postările lor?

Din momentul în care ți-ai creat o părere documentată despre canalele cu cea mai mare rată de conversie, cele mai potrivite mesaje pe care le poți livra în social media, dar și despre engagement-ul la care te poți aștepta din partea audienței tale, e timpul să pui bazele unei strategii de conținut.


Etapa 2: strategie de conținut
Personalitatea, valorile și misiunea brandului trebuie să fie la fel de vizibile în postările din social media, precum mesajul de vânzare. Doar așa, brandul poate reflecta consistență și prinde credibilitate. Nu e nevoie să reinventezi personalitatea brandului pentru social media, e suficient să susții limbajul pe care îl folosești pe website, în bannere sau în offline și să-l adaptezi într-o comunicare directă cu publicul tău.

Un alt principiu important este planificarea conținutului, pentru a echilibra mesajele livrate. Clarifică frecvența mesajelor, conținutul acestora, subiectele de evitat și protocolul de a interacționa cu comunitatea, dar și strategia de promovare prin paid media înainte de a crea pagina de social media. Bazează-te pe 3 - 4 content pillars (subiecte recurente de discuție) și testează-le periodic, iar atunci când e nevoie de o îmbunătățire, asigură-te că o realizezi treptat.


Etapa 3: tendințe digitale
Implementează formate, mesaje sau canale noi în mixul tău de marketing doar dacă acestea se aliniază brandului. Iar dacă nu există riscul de inconsistență sau pericolul unei crize de PR, gândește-te cum poți adapta anumite tendințe la conținutul tău, astfel încât să împrumuți din “coolness”-ul pe care-l aduce un meme, un subiect hot, un hype digital de orice fel. Investește multă atenție în execuția noului material sau în implementarea noului canal, pentru a nu afecta autenticitatea mesajului. În mediul digital, e mai ușor să generezi hate decât conversii.

Crearea unei pagini social media e întotdeauna o decizie bună pentru brand, atâta timp cât acționezi strategic pentru a livra cel mai relevant conținut, dar și pentru a te conecta cu comunitatea ta într-un mod natural.

Growth-Agency te poate ajuta nu doar să creezi pagini social media, dar și să le asiguri un conținut engaging și fresh, să le promovezi cu un buget optimizat și să le crești într-un mod sustenabil. Contactează-ne pentru mai multe detalii!