SEO și SEM sunt pentru lumea digitală ceea ce Yin și Yang sunt pentru filozofia chineză. Cel mai bine merg împreună, și asta pentru că formează o strategie de promovare consistentă și sustenabilă. Dar ce e SEO și ce este SEM?
Ce este SEM?
Search engine marketing (SEM) a apărut în contextul în care piața digitală devine tot mai competitivă, iar uneori strategiile de conținut nu pot compensa algoritmii Google, iar mesajele brandurilor, deși corecte și atent formulate, nu ajung la target din cauza lipsei de vizibilitate. Așa că rolul SEM este de a crește vizibilitatea unui brand, prin diferite formate de publicitate plătită, și de a face remarcat mesajul brandului, în zgomotul prezent pe internet.
SEM nu se bazează doar pe bugete de publicitate, ci are și un mecanism competitiv prin care ierarhizează cele mai bune reclame, în funcție de anumiți parametri, precum relevanța. Chiar dacă un business investește un buget mai mare în SEM decât competitorul lui pe același cuvânt-cheie, nu este garantat că reclama lui va avea mai multe afișări sau va fi expusă într-o poziție mai bună pe pagina de căutări.
Ce este SEO?
Search Engine Optimization (SEO) este partea la care se lucrează mai mult pentru a genera vizibilitate brandului în motoarele de căutare, dar nu presupune costuri de publicare, iar uneori inspiră mai multă credibilitate. Prin strategii SEO, un brand apare în mod organic în căutările unui utilizator dacă articolul său este relevant și optimizat conform algoritmilor Google.
Tehnicile SEO se referă atât la acțiunile specifice implementate pe website-urile de brand ale business-urilor (articole ce conțin cuvine-cheie cercetate și verificate anterior, un anumit mod de a expune informația, viteza de încărcare a site-ului etc.), precum și off-site (link building, outreach, tracking etc.).
Cum obții o performanță organică pentru brandul tău? Pentru început, poți aplica principiile de bază SEO:
Acestea sunt doar câteva sfaturi de bază. Dacă te-ai hotărât să investești într-o strategie SEO care să dea rezultate pe termen lung, Growth-Agency te poate ajuta să dezvolți conținut evergreen pentru publicul tău, care să se alinieze algoritmilor Google și să genereze mai multe leaduri.