Ce este rata de click?
Rata de click este procentul care arată în câte dintre newsletterele transmise în cadrul unei campanii s-a înregistrat cel puțin un click. Alături de rata de deschidere, rata de click este un benchmark important pentru a înțelege cum a recepționat audiența informațiile transmise.
Rata medie de click variază în funcție de audiență, industrie, sau dimensiunea companiei tale. Cu toate acestea, majoritatea marketerilor desemnează rata de click ca principala provocare în cadrul unei campanii de newslettere. Cum îți convingi audiența să-ți urmeze îndemnul și să apese linkul dorit? Specialiștii Growth-Agency vin în ajutorul tău cu câteva sugestii care și-au dovedit în timp eficiența.
Claritate
La începutul oricărei campanii stabilește-ți un scop și încearcă să aliniezi toate elementele newsletterului tău acelui scop. Oferă conținut relevant și succint pentru a-ți determina audiența să acționeze. Nimeni nu vrea să afle lucruri pe care le știa deja.
Evită formulările uzitate ca, de exemplu, “Click aici”. Adaptează mesajul tău prin exprimări creative. Atunci când campania ta permite, adaugă un incentive pentru consumatorii tăi, fie sub forma unei reduceri, fie sub forma unui bonus.
Vizibilitate
Este important ca link-urile tale să fie vizibile și integrate în mai multe părți din corpul emailului. Pot îmbrăca diverse forme grafice și exprimate sub forma unui CTA – call to action. După ce ai finalizat de dezvoltat campania, verifică încă o dată ca linkurile incluse să fie funcționale și să direcționeze audiența acolo unde îți dorești. Un alt element care te poate ajuta este includerea de icon-uri cu link-uri spre rețelele tale de socializare.
Structură
Structurează newsletterul astfel încât să includă atât o parte e text, cât și una de imagini. Alternanța celor două transmite mai eficient mesajul tău. Cele mai recente statistici arată că peste 60% dintre emailuri sunt deschise pe un device mobil. Astfel că este esențial ca emailurile din campania ta să fie optimizate mobile pentru a nu pierde niciun click. De asemenea, consumatorii afirmă că aleg să se dezaboneze atunci când mailurile primite nu sunt optimizate device-ului lor.
Personalizare
Personalizarea campaniei tale de newsletter este un element cheie și, de asemenea, foarte actual pentru o rată de click peste medie. Extinde câmpurile pe care le personalizezi, nu te limita doar la numele destinatarului. Poți personaliza în funcție de locație, preferințe sau comportamentul anterior. Poți astfel reaminti de produse vizitate și retargeta cu oferte personalizate.
Organizare
Programează cu atenție ziua și ora la care vrei să fie livrată campania ta. De exemplu, un email trimis la începutul săptămânii va avea o rată de click mai mare ca un newsletter trimis în weekend. La fel de importantă este și ora. Poți analiza comportamentul consumatorilor tăi pe site și în funcție de acesta să determini orele la care le-ar prinde bine un imbold.
Pentru că dezvoltăm și implementăm constant campanii de newslettere, suntem mereu la curent cu cele mai noi tendințe. Putem implementa împreună cele mai bune practici și cea mai performantă strategie pentru afacerea ta. Scrie-ne și hai să povestim!